Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(65)
Forma i typ
Książki
(65)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(65)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(30)
WP130 (św. Wincentego 85)
(36)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Jastrzębowska Grażyna
(5)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(4)
Brągiel Józefa
(3)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(3)
Mudrecka Irena
(3)
Słodczyk Janusz
(3)
Weissbrot-Koziarska Anna
(3)
Badora Sylwia
(2)
Ganczarska Małgorzata
(2)
Górnicka Beata
(2)
Konopnicka Iwona
(2)
Koziarski Stanisław M
(2)
Kurcz Alicja
(2)
Włoch Agnieszka
(2)
Adamczyk Katarzyna (psychologia)
(1)
Ambroziak Daria
(1)
Barska Anna
(1)
Biskupska Kamilla
(1)
Bruska Anna Integracja logistyki i marketingu w zarządzaniu łańcuchem dostaw - wybrane problemy
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Ciesielski Tomasz
(1)
Czepil Bartosz
(1)
Czerner Anna
(1)
Czerwiński Adam Zagadnienie kosztów w logistyce informacji
(1)
Dubiel Ewa
(1)
Długosz Jan Ewolucja roli klienta we współczesnych koncepcjach zarządzania
(1)
Filipczak-|Kocur Anna
(1)
Ganowicz Ewa (politolog)
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-)
(1)
Glensk Joachim
(1)
Gleń Adrian (1977- )
(1)
Glińska-Lachowicz Anna
(1)
Gołembska Elżbieta Miejsce współczesnej logistyki w ekonomii i zarządzaniu
(1)
Hoc Stanisław
(1)
Jabłońska-Dąbrowska Iwona
(1)
Janikowska Olga
(1)
Jarosz Katarzyna
(1)
Jokiel Irena
(1)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(1)
Kalczyńska Maria
(1)
Kaniok Przemysław Eugeniusz
(1)
Kantor Ryszard (1947- )
(1)
Kaszubska-Dziergas Patrycja
(1)
Kauf Sabina Problemy komunikacyjne a lokalizacja przedsiębiorstw logistycznych - nowe zagadnienie zintegrowanego planowania rozwoju miasta
(1)
Kauf Sabina. Red
(1)
Kijaczko Stanisław
(1)
Kisperska-Moroń Danuta Ewolucja koncepcji społecznych aspektów funkcjonowania łańcuchów dostaw
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Korczyński Stanisław (1940- )
(1)
Kosowska-Rataj Jadwiga
(1)
Krawczyk-Sołtys Agnieszka
(1)
Kubów Adam
(1)
Kędzierzawski Wojciech
(1)
Kłosińska Tatiana
(1)
Laszczak Wanda (1948- )
(1)
Maciejasz-Świątkiewicz Marta
(1)
Matwiejczuk Rafał Kompetencje logistyki jako metakompetencje przedsiębiorstwa
(1)
Mazur Aneta (1960- )
(1)
Maćkowiak Klaudia
(1)
Michalczyk Tadeusz
(1)
Mielczarek Ferdynand
(1)
Nieroba Elżbieta
(1)
Olszewska Bożena
(1)
Pietrzak Marcin (nauki filozoficzne)
(1)
Pogorzelska Marzanna
(1)
Pokusa Tadeusz Logistyka humanitarna - istota, warunki skuteczności i porównanie z ujęciem klasycznym
(1)
Przymuszała Lidia
(1)
Remiszewska Zofia
(1)
Rogala Stanisław (1932- )
(1)
Sikora Piotr
(1)
Smak Ewa
(1)
Snopek Mariusz (1983- )
(1)
Sokołowska Stanisława Zarządzanie międzykulturowe - problemy metodologii badań
(1)
Sorokowski Piotr
(1)
Szafranek Edyta
(1)
Szeląg Elżbieta
(1)
Szladowski Marek
(1)
Szołtysek Jacek Paradygmat logistyki a paradygmaty w logistyce
(1)
Szulce Halina Znaczenie działań marketingowych w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa
(1)
Szymczak Maciej Logistyka międzynarodowa w świetle koncepcji Piotra Blaika
(1)
Sławińska Maria Kierunki rozwoju marketingu jako koncepcji zarządzania
(1)
Wielki Rafał
(1)
Willmann Mariola
(1)
Wysoczańska-Pająk Katarzyna
(1)
Zdybek Przemysław
(1)
Łucka-Zając Elżbieta
(1)
Świtała-Trybek Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(64)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(12)
Studenci
(10)
Kryminolodzy
(1)
Nauczyciele
(1)
Naukowcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pracownicy banków
(1)
Temat
Logopedia
(5)
Opieka społeczna
(5)
Dziecko
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dzieci
(2)
Edukacja teatralna
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Literatura
(2)
Mowa
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Prawa człowieka
(2)
Socjoterapia
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Amnesty International
(1)
Analiza kryminalna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Antystenes (ok. 445-ok. 360 p.n.e.)
(1)
Arteterapia
(1)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Budownictwo miejskie
(1)
Burmistrz
(1)
Cynizm (filozofia)
(1)
Czas
(1)
Czasopisma dziecięce
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne
(1)
Dowód sądowy
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Egalitaryzm
(1)
Ekonomiści
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Etyka
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia starożytna
(1)
Filozofia starożytnego Rzymu
(1)
Folklor
(1)
Globalizacja
(1)
Informacja
(1)
Inkluzja demokratyczna
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski
(1)
Komparatystyka
(1)
Korupcja
(1)
Kosmopolityzm
(1)
Kozołub, Ludwik (1935- )
(1)
Kredyt hipoteczny
(1)
Kroszel, Janusz (1930- )
(1)
Kryminalistyka
(1)
Kuchnia regionalna
(1)
Kultura
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Literatura polska
(1)
Metodologia
(1)
Miasta
(1)
Miejskie obszary funkcjonalne (MOF)
(1)
Mieszkania
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurologopedia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieruchomości
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Odpowiedzialność karna
(1)
Ojcostwo
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Pieniądz
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Platon (427-347 p.n.e.)
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Pogotowie opiekuńcze
(1)
Polityka
(1)
Polityka mieszkaniowa
(1)
Polityka narodowościowa
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polityka wyznaniowa
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Postępowanie przygotowawcze
(1)
Prawo karne procesowe
(1)
Prezydent miasta
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Reintegracja społeczna
(1)
Relacje nauczyciel-uczeń
(1)
Rodzina wieloproblemowa
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rodzinny dom dziecka
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(5)
1801-1900
(4)
1989-
(4)
1701-1800
(2)
1-100
(1)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1989-2000
(1)
400-301 p.n.e
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Brzeg (woj. opolskie)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Olesno (woj. opolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Śląsk
(1)
Śląsk Cieszyński
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Podręcznik
(13)
Monografia
(8)
Opracowanie
(5)
Słowniki polskie
(2)
Słowniki terminologiczne
(2)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Przyczynek
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
65 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8076, 8077 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 586)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 171-180.
Streszczenie w języku angielskim.
Monografia poświęcona jest problematyce zaangażowania ojców zastępczych w opiekę i wychowanie dzieci w rodzinnych domach dziecka. W części teoretycznej scharakteryzowano rodzinne domy dziecka w Polsce - ich historię, podstawy formalnoprawne ich funkcjonowania, organizacje pozarządowe działające na rzecz rodzinnych domów dziecka, a także dotychczasowe badania naukowe nad rodzinnymi domami dziecka. W tej części przedstawiono również przemiany roli ojca w procesie opieki i wychowania dziecka, modele ojcostwa w świetle literatury przedmiotu oraz badania nad zaangażowaniem ojca w realizację roli rodzicielskiej. W części empirycznej ukazano procedurę badawczą, a także wyniki badań obrazujące poziom zaangażowania ojców zastępczych w opiekę i wychowanie dzieci w rodzinnych domach dziecka w wymiarze zarówno globalnym, jak i parcjalnym: w obszarze opieki, wychowania, zainteresowania dzieckiem, kompensacji jego sieroctwa oraz czynniki warunkujące to zaangażowanie: socjodemograficzne, osobowe, tkwiące w systemie wsparcia społecznego. Zaprezentowano tu również modele ojcostwa zastępczego występujące w rodzinnych domach dziecka oraz na ich podstawie skonstruowany model postulowany ojcostwa zastępczego, w którego zakres wchodzą zarówno poszczególne zachowania rodzicielskie, które wystąpiły w analizowanych obszarach, jak i te, które nie wystąpiły wyraźnie, lecz z punktu widzenia roli, jaką odgrywają ojcowie zastępczy, są niezbędne dla prawidłowego rozwoju dzieci osieroconych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57812 (1 egz.)
Kaucja: 20,66 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49514 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 299-300. Indeks.
Zebrane w niniejszym tomie artykuły powstawały przez kilka dekad: od lat 90., kiedy polskie badania porównawcze budziły się po długiej przerwie uśpienia, intensywnie nadrabiając zaległości, po drugą dekadę XXI wieku, kiedy komparatystyka zatriumfowała jako humanistyczne panaceum. Jednak szkice nie zawierają śladów ewolucji interpretacyjnych strategii czy ponowoczesnego dyskursu. Są świadomie anachroniczne - ograniczone prawie wyłącznie do "podejrzanego" dzisiaj kanonu literatury europejskiej, wielokrotnie pozywanego przed trybunał poprawności ; wierne słowom Milana Kundery o zdradzonym i nieprzemyślanym dziedzictwie tego obszaru ; przywiązane do staromodnej tematologii i historii motywu. Prezentują studia różnych przypadków intertekstualności, przede wszystkim w przestrzeni dziewiętnastowiecznego kanonu prozy francuskiej, niemieckiej, niemieckojęzycznej, rosyjskiej, angielskiej, angielskojęzycznej oraz polskiej. Historycznoliterackie dopowiedzenia, kreowane w przestrzeni hipotetycznego i potencjalnego tertium comparationis, można potraktować jako ewentualne podzwonne dla tradycyjnej komparatystyki literackiej - swoistą "elegię dla kanonu".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57951 (1 egz.)
Kaucja: 33,26 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 241-248.
Praca adresowana jest do filozofów, politologów, socjologów, filologów i wszystkich, którzy zainteresowani są rolą, jaką w dyskursie filozoficznym i publicznym odgrywa cynizm.
Cynizm jest w pierwszym rzędzie pewnym sposobem przemawiania. Mówca cyniczny przemawia do swoich słuchaczy jako fachowiec, który nie musi pięknymi słowami ozdabiać wypowiadanych przez siebie prawd. Jego mowa ma charakter surowy, a posmak gorzki. Choć słuchają go wszyscy, on mówi tylko do wybranych - do tych, którzy mają dość siły, aby udźwignąć ofiarowywane przez niego prawdy. W prawdach tych ukrywa on treści obce dla głównego nurtu kultury. Przywołuje ideały właściwe dla czasów minionych, wychwala siłę właściwą arystokratycznemu wojownikowi, głosi pochwałę zapobiegliwości właściwej prostemu ludowi, albo przywołuje wizje dawnych czasów, w których dobre było to co silne, a złe to, co musiało sile ulegać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 1 (1 egz.)
Kaucja: 26,41 zł
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 558)
Bibliografia, netografia na stronach 283-[291].
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
Książka poprzez starannie dobrane różne teksty kultury (przysłowia, bajki, legendy, przesądy, pieśni, memy i in.) oraz komentarze do nich opowiada o jednej z najbardziej wyróżniających się i złożonych kuchni regionalnych w Polsce - kuchni śląskiej. Praca w sposób atrakcyjny i nietuzinkowy dostarcza wiedzy o potrawach, sposobach ich przyrządzania, codziennych praktykach związanych z przygotowywaniem posiłków, także okolicznościach i zwyczajach spożywania określonych dań. Z zamieszczonych w pracy tekstów można np. dowiedzieć się, jak niegdyś troszczono się o położnicę i jakimi "frykasami" ją raczono lub jak wyglądało tradycyjne świniobicie czy kiszenie kapusty. Książka ma walor poznawczy i edukacyjny. Jej unikatowość i nowatorski charakter polega na tym, że o kulinariach opowiada w odmienny sposób, niż czyni się to w większości prac (głównie w książkach i poradnikach kucharskich) dotyczących kulinariów. Jak do tej pory nie ma na rynku wydawniczym tego typu pozycji. Mogą więc z niej korzystać zarówno badacze zajmujący się zagadnieniem dziedzictwa kulturowego, przemianami obyczajów, funkcjonowaniem gwar śląskich; wreszcie szerokie grono czytelników rozmiłowanych w tradycji i kulturze własnego regionu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57564 (1 egz.)
Kaucja: 30,14 zł
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 592)
Bibliografia, netografia na stronach 231-[238].
Nieruchomość, ze względu na posiadane przez nią cechy, jest doskonałym obiektem inwestowania nadwyżek finansowych. Dostrzega to już coraz więcej uczestników rynku obrotu nieruchomościami (szczególnie rynku pierwotnego), kupując coraz więcej nieruchomości pod wynajem (w tym wynajem krótkoterminowy). Jak w przypadku każdej inwestycji, niezwykle istotne jest, aby podchodzić do inwestowania w sposób rozsądny i przemyślany. Niezwykle ważnym jest, aby mieć świadomość występującego ryzyka i aktywnie nim zarządzać nie tylko na etapie udzielenia/zaciągnięcia kredytu, ale również w całym okresie jego spłaty. W publikacji dokonano zatem szczegółowego omówienia zasad działania rynku nieruchomości mieszkaniowych, poszczególnych rodzajów hipotecznych produktów kredytowych, udzielanych przez banki uniwersalne, jak również banki hipoteczne. Przedstawiono również coraz bardziej aktualny współcześnie temat możliwości wykorzystania kapitału zakumulowanego w nieruchomości w celu zwiększenia wyposażenia emerytalnego osób starszych oraz rzadko poruszany temat obsługi hipotecznego kredytu mieszkaniowego od strony praktyki bankowej, co może mieć dodatkowy walor informacyjny nie tylko dla potencjalnych kredytobiorców hipotecznego kredytu mieszkaniowego, ale również dla studentów czy praktyków bankowych. Ze względu na zakres zagadnień poruszanych w niniejszej publikacji, a także liczne odniesienia do praktyki bankowej, które są efektem wieloletnich doświadczeń autorek w obszarze bankowości hipotecznej, prezentowany materiał może być przydatny dla potencjalnych kredytobiorców hipotecznego kredytu mieszkaniowego, dla studentów kierunków ekonomicznych i finansowych oraz praktyków bankowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57953 (1 egz.)
Kaucja: 26,38 zł
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja jest interdyscyplinarnym zbiorem ujęć kobiecości i kobiety we współczesnym, nasyconym obrazami świecie. Zakres tematyczny zebranych artykułów jest szeroki i wielowątkowy. Są to opowieści o obrazie kobiety w przekazie starych i nowych mediów, współczesnej sztuce, filmie oraz literaturze. Do książki dołączona jest płyta CD, na której znajduje się materiał wizualny poddany analizie w zebranych artykułach.Książka adresowana jest do badaczy, studentów oraz innych osób zainteresowanych z jednej strony obrazowaniem kobiety we współczesnych mediach, literaturze, sztuce, z drugiej zaś strony szeroko ujętą ikonosferą życia społecznego.
http://www.wydawnictwo.uni.opole.pl/biblioteka/ksiazki-zal/2012-11-15-104953_zal.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16789 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49800 (1 egz.)
Kaucja: 46,98 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ukr.
siążka stanowi zbiór tekstów autorstwa polskich i zagranicznych naukowców, którzy zajęli się, w sposób pośredni lub bezpośredni, problematyką rodzicielstwa w kontekście wychowania i edukacji.Z uwagi na wielowątkowość materiałów całość pogrupowano na trzy części.W części pierwszej - Wychowawczo-edukacyjne role rodziców - znalazły się teksty poświęcone różnorodnym formom oddziaływania rodziców na dzieci i młodzież, poruszono także kwestię pomocy udzielanej krzywdzonym przez nich dzieciom.W części drugiej - Edukacja i wspieranie rodziców - zaprezentowano opracowania poświęcone kształceniu rodziców do rodzicielstwa oraz motywowaniu ich do realizacji swych ról.Część trzecia - Rodzicielstwo w obliczu niepełnosprawności i niedostosowania - zawiera teksty dotyczące problemów rodzin będących w sytuacji kryzysowej oraz osób niedostosowanych społecznie.Książka adresowana jest do tych osób, które przejawiają zainteresowania lub poszukują źródła wiedzy o rodzicielstwie w kontekście procesu wychowania i edukacji.
http://ksiegarnia.poltax.waw.pl/pomoc/978-83-7395-526-4.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16945 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów wstępu pod tekstem, nazwy autorów na stronie 587.
Bibliografia strony 589-595, bibliografia przy pracach.
Główną treść pracy stanowi prezentacja funkcjonujących obecnie w Polsce najważniejszych instytucji opieki, wychowania i pomocy, opisanych zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami prawnymi oraz najnowszymi wynikami badań i analiz źródłowych. Prezentowane formy zostały podzielone na kilka grup. Pierwszą stanowią placówki opieki i pomocy rodzinie o charakterze uzupełniającym, wspierającym i interwencyjnym. Druga grupa to formy opieki nad dziećmi i młodzieżą, podejmujące zarówno opiekę dzienną, jak i całodobową, a mające charakter opiekuńczy, socjalizacyjny i resocjalizacyjny. W ostatniej grupie przedstawione zostały placówki opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi. Praca dotyczy pedagogiki, a więc adresowana jest przede wszystkim do studentów pedagogiki o specjalności pedagogika społeczna, opiekuńcza, praca socjalna, resocjalizacja oraz do nauczycieli akademickich prowadzących przedmioty metodyczne z zakresu wymienionych specjalności. Może być także przydatna studentom innych kierunków z obszaru nauk społecznych oraz praktykom - wychowawcom, pracownikom socjalnym, kuratorom sądowym.
Wstęp * * Część I - Formy opieki i pomocy rodzinie * Rozdział I- Instytucje uzupełniające funkcje rodziny * 1. Żłobek (Alicja Kurcz) * 2. Przedszkole (Alicja Kurcz) * 3. Szkoła jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze(Anna Weissbrot-Koziarska) * 4. Internat i bursa (Beata Zięba-Kołodziej) * 5. Animacja kulturalna i społeczno-wychowawcza(Jan Zebrowski) * 5. Centrum informacji zawodowej (Beata Świątek) * Rozdział II - Instytucje wsparcia * 1. Powiatowe centrum pomocy rodzinie (Alicja Kurcz) * 2. Ośrodek pomocy społecznej (Piotr Sikora) * 3. Poradnie rodzinne (Danuta Kowalczyk) * 4. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne (Danuta Kowalczyk) * Rozdział III - Instytucje interwencji kryzysowej * 1. Ośrodek interwencji kryzysowej (Barbara Juszczak) * 2. Dom dla matki i dziecka (Ewa Bogdańska) * 3. System wsparcia osób bezdomnych(Adrian Matuszczyk) * Część II - Formy opieki nad dziećmi i młodzieżą * Rozdział I - Placówki wsparcia dziennego * 1. Świetlica środowiskowa (Iwona Dąbrowska-Jabłońska) * 2. Świetlica socjoterapeutyczna (Anna Róg) * 3. Ognisko wychowawcze (Renata Stojecka-Zuber) * 4. Warsztaty terapii zajęciowej (Wiesław Sikorski) * Rozdział II - Rodzinne formy opieki * 1. Rodzina adopcyjna (Alicja Kalus) * 2. Rodzina zastępcza (Sylwia Badora) * Rozdział III - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego * 1. Pogotowie opiekuńcze (Józefa Brągiel) * 2. Policyjna izba dziecka (Anna Wawrzczak-Gazda) * Rozdział IV - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego * 1. Rodzinny dom dziecka (Sylwia Badora) * 2. Wioska dziecięca (Anna Róg) * Rozdział V - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego * 1. Dom dziecka (Sylwia Badora) * 2. Placówka wielofunkcyjna (Barbara Czeredrecka, Anna Róg) * 3. Ochotnicze hufce pracy (Anna Glińska-Lachowicz) * Rozdział VI - Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym * 1. Ośrodki szkolno-wychowawcze (Beata Górnicka) * 2. Ośrodek rehabilitacyjno-wychowawczy dla dzieci uzależnionych(Elena Karpuszenko) * 3. Szkoła przyszpitalna (Jolanta Zarczyńska-Hyla) * Rozdział VII - Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego * 1. Młodzieżowy ośrodek wychowawczy (Irena 1bludrecka) * 2. Schronisko dla nieletnich (Irena Mudrecka) * 3. Zakład poprawczy (Irena Mudrecka) * 4. Rodzinny kurator sądowy (Irena Mudrecka) * 5. Ośrodek rehabilitacyjno-readaptacyjny dla uzależnionych (Piotr Sasin) * Część III - Formy opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi * Rozdział I - Formy kreacyjne * 1. Uniwersytet trzeciego wieku (Elżbieta Trafiałek) * 2. Biblioteka terapeutyczna (Nionika Noszczyk) * Rozdział II - Formy wsparcia i opieki * 1. Ośrodki wsparcia dziennego (Piotr Sikora) * 2. Dom pomocy społecznej (Piotr Sikora) * 3. Hospicjum (Przemysław Kaniok) * Wykaz autorów * Bibliografia wybranych opracowań wydanych po 2000 roku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56482 (1 egz.)
Kaucja: 48,88 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 1552 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 527)
Forma i typ
Temat
Tytuł serii: Uniwersytet Opolski
Bibliogr., netogr. s. 321-343.
Streszcz. ang.
Celem książki jest zidentyfikowanie i opis czynników odpowiedzialnych za niski poziom korupcji w państwach nordyckich. Autor jest przekonany, że "historia jest ważna", dlatego wykorzystuje podejście historycznego instytucjonalizmu w analizie wielowiekowego rozwoju cech kulturowych i instytucji, które obecnie stanowią bariery dla korupcji w modelu nordyckim. Transparencja, silne społeczeństwo obywatelskie, uogólnione i instytucjonalne zaufanie, identyfikacja obywateli z państwem, uniwersalizm socjalny, egalitaryzm społeczno-ekonomiczny oraz sprawiedliwość proceduralna to cechy państw nordyckich, które są barierą dla korupcji. Ten repertuar cech jest zazwyczaj traktowany jako zmienna zastana, bez próby odpowiedzi na pytanie, dlaczego akurat w Skandynawii utrwalił się taki konglomerat normatywno-instytucjonalny. W książce została podjęta próba odpowiedzi na to pytanie. Autor stara się udowodnić, że model nordycki, z całym zestawem wymienionych wyżej właściwości jako jego integralnych składników, mógł się rozwinąć w XX wieku dzięki specyficznym trajektoriom rozwojowym, których bieg został określony przez tzw. momenty formujące sięgające setki lat wstecz skandynawskiej historii. Praca jest adresowana do następujących grup czytelników: - studenci nauk politycznych i socjologii zainteresowani zagadnieniem korupcji, polityki antykorupcyjnej oraz kulturowym i politycznym rozwojem państw nordyckich; - przedstawiciele nauk społecznych zajmujący się zagadnieniem korupcji, polityki antykorupcyjnej oraz kultury politycznej i polityki w państwach nordyckich; - przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz aktywiści działający na rzecz poprawy jakości rządzenia i walki z korupcją; - politycy i urzędnicy zainteresowani kwestią jakości rządów oraz przeciwdziałaniem korupcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55954 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Problem emocji w życiu społecznym staje się jednym z bardziej obiecujących obszarów wiedzy, wyostrza bowiem zmysł wyobraźni socjologicznej kierując uwagę w stronę aktora społecznego działającego tu i teraz w powiązaniu ze strukturą i kulturą. Proponujemy, by na socjologię emocji spojrzeć nie jak na wąską, hermetyczną subdyscyplinę, lecz raczej jak na filtr poznawczy uwrażliwiający na metaforyczne odruchy serca" w rozmaitych kontekstach społecznych. Perspektywa ta znalazła odzwierciedlenie w kompozycji książki - prezentacji genezy socjologii emocji i jej teoretycznych ram oraz warsztatu metodologicznego towarzyszy rozbudowana analiza afektywnego wymiaru różnorodnych praktyk społecznych. Głównymi adresatami książki są przede wszystkim adepci socjologii, choć grono czytelników, których problematyka społecznego kontekstu emocji zainteresuje, jest znacznie szersze. Ze względu na reprezentatywny dobór zagadnień, walory poznawcze pracy docenić będą mogli m.in. antropolodzy, psycholodzy, pedagodzy, politolodzy, literaturoznawcy. Ponadto, z uwagi na wszechobecność emocji - ich silne zakorzenienie w codzienności, publikacja ma szansę trafić w oczekiwania odbiorców spoza kręgów akademickich - stanowi bowiem interesującą alternatywę dla książek popularnonaukowych podejmujących temat emocji w życiu człowieka.
http://www.wydawnictwo.uni.opole.pl/biblioteka/ksiazki-zal/2013-02-05-160748_zal.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Uniwersytetu Opolskiego, ISSN 1233-6408 ; 313)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8095 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Część pierwsza. Teoretyczne podstawy trudności w uczeniu się * Rozdział I. Trudności w uczeniu się - przyczyny, rodzaje, konsekwencje * 1. Pojęcie "trudności w uczeniu się" * 2. Niespecyficzne trudności w uczeniu się * 3. Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania (dysleksja rozwojowa) * 4. Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki (dyskalkulia rozwojowa) * 5. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć * Rozdział II. Kompleksowa pomoc dziecku z trudnościami w uczeniu się * 1. Profilaktyka, diagnoza, terapia pedagogiczna * 2. Zasady terapii pedagogicznej * 3. Modele terapii dzieci z trudnościami w uczeniu się * 4. Podstawy prawne organizacji pomocy terapeutycznej * 5. Organizacja opieki i pomocy dzieciom z trudnościami w uczeniu się * 6. Planowanie i programowanie zajęć terapii pedagogicznej * 7. Udział rodziców w terapii dziecka * Część druga. Terapia trudności w uczeniu się - wybrane zagadnienia praktyczne * Rozdział III. Wybrane metody terapii pedagogicznej * 1. Ćwiczenia grafomotoryczne H. Tymichowskiej * 2. Program rozwijający percepcję wzrokową M. Frostig i D. Horne?a * 3. System wspierania rozwoju percepcyjno-motorycznego N. C. Kepharta * 4. Metoda kinezjologii edukacyjnej P. E. Dennisona * 5. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz * 6. Metoda 18 struktur wyrazowych * 7. Metoda konstruowania gier matematycznych E.Gruszczyk-Kolczyńskiej * 8. Programy komputerowe w terapii trudności w uczeniu się * Programy komputerowe * Rozdział IV. Zajęcia zwiększające ogólną efektywność uczenia się * 1. Zajęcia relaksacyjno-koncentrujące * 2. Pozytywne nastawienie w pracy z osobami z trudnościami w uczeniu się * 3. Samowiedza dziecka o stylu uczenia się * 4. Wykorzystanie technologii pomocowych w edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17209 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 506)
Bibliogr. s. 285-295.
Publikacja stanowi wieloaspektowe ujęcie problemu niedostosowania społecznego dzieci w kontekście specyficznej sytuacji ich rodzin, związanej z migracją zarobkową rodziców. Autorka pracy podejmuje ważny społecznie problem i na podstawie analizy jakościowej prezentuje losy rodzin, wskazując na oddziaływania wychowawczo-socjalizacyjne wspierające lub utrudniające proces wzrastania i rozwoju wychowujących się w takiej rodzinie dzieci. Wyciągnięte przez autorkę wnioski skłaniają do refleksji w zakresie możliwości wprowadzenia działań profilaktycznych i rewalidacyjnych wobec dzieci, których zachowanie jest zaburzone w wyniku niewłaściwie przebiegającego procesu wychowania w rodzinie, w której niebagatelną rolę odgrywa czynnik czasowej nieobecności jednego z rodziców z powodu migracji zarobkowej.Książka adresowana jest do osób i instytucji, które prowadzą działania mające na celu wsparcie rodzin uwikłanych w proces migracji zarobkowych swoich członków, tj. pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, nauczycieli, a także kuratorów społecznych i zawodowych. Z książki z powodzeniem korzystać mogą również rodzice zainteresowani ograniczeniem ryzyka wystąpienia zaburzeń u dzieci, które stoją przed zadaniem, jakim jest przystosowanie się do specyficznej sytuacji czasowego braku jednego z rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Wydanie 2. zmienione i poszerzone.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka Tadeusza Gałkowskiego pod redakcją Grażyny Jastrzębowskiej to dwutomowy podręcznik dla studentów oraz wszystkich, którzy interesują się tematem występowania zaburzeń w komunikacji. Lekturą winni zainteresować się przyszli logopedzi, psychologowie, lekarze, pedagodzy oraz filolodzy. tom pierwszy (liczący 396 stron) to interdyscyplinarne ujęcie podstaw logopedii tom drugi (860 stron) to analiza zaburzeń komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych, a także temat diagnozy i terapii logopedycznej oraz zagadnienie dysleksji rozwojowejDzięki temu, iż prezentowana książka ma formę podręcznika, czytelnik może w przystępny sposób nabyć podstawy wiedzy logopedycznej. Ponadto, zastosowano tutaj szereg metod wizualizacji tekstu, które wydatnie przyczyniają się do jeszcze lepszego odbioru książki.
1. Lingwistyczne podstawy logopedii * 2. Biomedyczne podstawy logopedii * 3. Neuropsychologiczne korzenie funkcji mowy w normie i patologii * 4. Neurolinwistyczne podstawy diagnozy i terapii logopedycznej * 5. Psychologiczne podstawy logopedii * 6. Podstawy psycholingwistyki rozwojowej * 7. Podstawowe problemy logopedii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19744 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Wydanie 2. zmienione i poszerzone.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Drugie wydanie książki, poprawione i uzupełnione adresowane jest do studentów logopedii oraz kierunków pedagogicznych, filologicznych, psychologicznych, artystycznych, medycznych, a także do wszystkich zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji. Podręcznikowy charakter umożliwia zdobycie podstaw wiedzy logopedycznej. By ułatwić samodzielną naukę, zastosowano metodę wizualizacji tekstu, wprowadzając liczne wyróżnienia, dzieląc tekst na niewielkie segmenty, które są zarazem odpowiedziami na postawione pytania.W pierwszym tomie znalazły się rozdziały eksponujące interdyscyplinarne podstawy logopedii. Autorzy uporządkowali dotychczasową wiedzę na temat jej językoznawczych, medycznych, psychologicznych i pedagogicznych podstaw. Tom drugi analizuje zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych, wzbogacając je o zagadnienia diagnozy i terapii logopedycznej. Wiele miejsca zajmuje w nim również problematyka dysleksji rozwojowej.Autorzy reprezentują ważniejsze ośrodki naukowe i instytucje w kraju, które prowadzą badania nad prezentowaną problematyką:: Warszawę, Gdańsk, Kraków, Lublin, Bydgoszcz i oczywiście Opole. Większość z nich prowadzi też wykłady na Pomagisterskim Studium Logopedycznym Uniwersytetu Opolskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19745 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 757, 8144 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3175, 2997 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej